ulama-ulama ku

ulama-ulama ku

Sila Pilih Bahasa Yang Anda Suka =)

Sabtu, 14 April 2012

~❀Sanah Helwah utk diri sendiri ❀~






Bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah...☾....14 April 2012....☽ genap usiaku 24 tahun...

----------------------------------------------

Khamis, 5 April 2012

✉~❀Buat isteri-isteri, juga bakal-bakal isteri❀~✉










✉~❀Buat isteri-isteri, juga bakal-bakal isteri❀~✉


Rasulullah berkata,♡ “Apabila seorang perempuan mencuci pakaian suaminya, Allah mencatat baginya 1000 kebaikan dan mengampuni 2000 kesalahan dosanya. Bahkan segala sesuatu yang disinari oleh matahari memohon ampun baginya serta Allah mengangkat darjat baginya.”♡

“Wahai Fatimah, setiap wanita yang mengeluarkan peluh ketika membuat roti, Allah akan membina tujuh parit di antara dirinya dengan api neraka. Jarak di antara parit itu adalah sejauh bumi dengan langit.”♡

“Wahai Fatimah, setiap wanita yang berair matanya ketika memotong bawang bagi menyediakan makanan untuk keluarganya, Allah akan mencatat untuknya pemberian sebanyak yang diberikan kepada mereka yang menangis kerana takut kepada Allah.”♡

❤❣SubhanAllah.❣❤
♡Waallahu’alam.♡

`~✿Bingkisan rasa buat shbtku dr shbtmu ini✿~



Persahabatan itu tidak hnya dilihat tika manisnya sahaja...Saat kepahitan itu hadir, di situlah ada ujian. Kata2mu yg sering kau ungkapkan bahawa "ukhuwwah ini hanya kerana Dia" mula dinilai kini... Allah...=_=



Jadilah sahabat yg tetap terus tersenyum walau sejarah kerap mencarik hati..Jadilah sahabat yg tetap sahaja terus memberi walau hanya tuba sbagai balasan. Jadilah sahabat yg tetap terus memberi kedamaian dan ketenangan saat mereka penuh tangisan. Jadilah sahabat yg tetap terus sedia menghulurkan tangan walau tiada yg sudi berkongsi bahu tika kau memerlukan...=_= 




Yes, it is hard but not if the intention is just because of Allah, Allah and Allah!!!



http://www.emocutez.comhttp://www.emocutez.com

Rabu, 4 April 2012

❀❝..Kᴇᴛɪᴋᴀ Aʟʟᴀʜ Mᴇᴍɪʟɪʜᴍᴜ Uɴᴛᴜᴋᴋᴜ..❞❀



ℙᴀᴅᴀᴍᴜ ʏᴀɴɢ Aʟʟᴀʜ ᴘɪʟɪʜᴋᴀɴ ᴅᴀʟᴀᴍ ʜɪᴅᴜᴘᴋᴜ..
Iɴɢɪɴ ᴋᴜ ʙᴇʀɪ ᴛᴀʜᴜ ᴘᴀᴅᴀᴍᴜ.. 
Aᴋᴜ ʜɪᴅᴜᴘ ᴅᴀɴ ʙᴇsᴀʀ ᴅᴀʀɪ ᴋᴇʟᴜᴀʀɢᴀ ʙᴀʜᴀɢɪᴀ.. 
Oʀᴀɴɢ ᴛᴜᴀ ʏɢ ʙᴇɢɪᴛᴜ sᴇᴍᴘᴜʀɴᴀ.. 
Dᴇɴɢᴀɴ ᴄɪɴᴛᴀ ʏɢ ʙᴇɢɪᴛᴜ ᴍᴇᴍʙᴜɴᴄᴀʜ..
Aᴋᴜ ᴅɪʙᴇsᴀʀᴋᴀɴ ᴅɢɴ ʟɪᴍᴘᴀʜᴀɴ ᴋᴀsɪʜ ʏᴀɴɢ ᴛᴀᴋ ᴛᴇʀʜɪɴɢɢᴀ..
Mᴀᴋᴀ, ᴘᴀᴅᴀᴍᴜ ᴋᴜ ᴋᴀᴛᴀᴋᴀɴ.. 
Sᴀᴀᴛ Aʟʟᴀʜ ᴍᴇᴍɪʟɪʜᴍᴜ ᴅᴀʟᴀᴍ ʜɪᴅᴜᴘᴋᴜ,
Mᴀᴋᴀ sᴀᴀᴛ ɪᴛᴜ Dɪᴀ ʙᴇʀʜᴀʀᴀᴘ, ᴋᴀᴜ ᴘᴜɴ sᴀɴɢɢᴜᴘ ᴍᴇʟɪᴍᴘᴀʜᴋᴀɴ ᴄɪɴᴛᴀ ᴘᴀᴅᴀᴋᴜ..
Mᴇᴍᴘᴇʀʟᴀᴋᴜᴋᴀɴᴋᴜ ᴅɢɴ sᴀʏᴀɴɢ ʏᴀɴɢ ʙᴇɢɪᴛᴜ ɪɴᴅᴀʜ..ツ

ℙᴀᴅᴀᴍᴜ ʏᴀɴɢ Aʟʟᴀʜ ᴘɪʟɪʜᴋᴀɴ ᴜɴᴛᴜᴋᴋᴜ..
Kᴇᴛᴀʜᴜɪʟᴀʜ, ᴀᴋᴜ ʜᴀɴʏᴀ ᴡᴀɴɪᴛᴀ ʙɪᴀsᴀ ᴅᴇɴɢᴀɴ ʙᴇɢɪᴛᴜ ʙᴀɴʏᴀᴋ ᴋᴇᴋᴜʀᴀɴɢᴀɴ ᴅᴀʟᴀᴍ ᴅɪʀɪᴋᴜ,
Aᴋᴜ ʙᴜᴋᴀɴʟᴀʜ ᴡᴀɴɪᴛᴀ sᴇᴍᴘᴜʀɴᴀ, sᴇᴘᴇʀᴛɪ ʏᴀɴɢ ᴍᴜɴɢᴋɪɴ ᴋᴀᴜ ʜᴀʀᴀᴘᴋᴀɴ..
Mᴀᴋᴀ, ᴋᴇᴛɪᴋᴀ Dɪᴀ ᴍᴇᴍɪʟɪʜᴍᴜ ᴜɴᴛᴜᴋᴋᴜ,
Mᴀᴋᴀ sᴀᴀᴛ ɪᴛᴜ, Dɪᴀ ɪɴɢɪɴ ᴍᴇɴʏᴇᴍᴘᴜʀɴᴀᴋᴀɴ ᴋᴇᴋᴜʀᴀɴɢᴀɴᴋᴜ ᴅɢɴ ᴋᴇʙᴇʀᴀᴅᴀᴀɴᴍᴜ.
Dᴀɴ ᴀᴋᴜ ᴛᴀʜᴜ, Kᴀᴜᴘᴜɴ ʙᴜᴋᴀɴʟᴀʜ ʟᴀᴋɪ-ʟᴀᴋɪ ʏᴀɴɢ sᴇᴍᴘᴜʀɴᴀ..
Dᴀɴ ᴋᴜ ʙᴇʀʜᴀʀᴀᴘ ᴋᴇᴛɪᴅᴀᴋsᴇᴍᴘᴜʀɴᴀᴀɴᴋᴜ ᴍᴀᴍᴘᴜ ᴍᴇɴʏᴇᴍᴘᴜʀɴᴀᴋᴀɴ ᴅɪʀɪᴍᴜ..
Kᴀʀᴇɴᴀ ᴋᴇʟᴀᴋ ᴋɪᴛᴀ ᴀᴋᴀɴ sᴀᴛᴜ..
Aɪʙᴍᴜ ᴀᴅᴀʟᴀʜ ᴀɪʙᴋᴜ, ᴅᴀɴ ɪɴᴅᴀʜᴍᴜ ᴀᴅᴀʟᴀʜ ɪɴᴅᴀʜᴋᴜ,
Kᴀᴜ ᴅᴀɴ ᴀᴋᴜ ᴀᴋᴀɴ ᴍᴇɴᴊᴀᴅɪ 'ᴋɪᴛᴀ'..ツ

ℙᴀᴅᴀᴍᴜ ʏɢ Aʟʟᴀʜ ᴘɪʟɪʜᴋᴀɴ ᴜɴᴛᴜᴋᴋᴜ..
Kᴇᴛᴀʜᴜɪʟᴀʜ, sᴇᴊᴀᴋ ᴋᴇᴄɪʟ Aʟʟᴀʜ ᴛᴇʟᴀʜ ᴍᴇɴᴇᴍᴘᴀ ᴅɪʀɪᴋᴜ ᴅɢɴ ɪʟᴍᴜ ᴅᴀɴ ᴛᴀʀʙɪʏᴀʜ,
Mᴇᴍʙᴇɴᴛᴜᴋᴋᴜ ᴍᴇɴᴊᴀᴅɪ ᴡᴀɴɪᴛᴀ ʏɢ ᴍᴇɴᴄɪɴᴛᴀɪ Rᴀʙʙɴʏᴀ..
Mᴀᴋᴀ ᴋᴇᴛɪᴋᴀ Dɪᴀ ᴍᴇᴍɪʟɪʜᴍᴜ ᴜɴᴛᴜᴋᴋᴜ,
Mᴀᴋᴀ sᴀᴀᴛ ɪᴛᴜ, Aʟʟᴀʜ ᴍᴇɴɢᴇᴛᴀʜᴜɪ ʙᴀʜᴡᴀ ᴋᴀᴜᴘᴜɴ ᴛᴇʟᴀʜ ᴍᴇɴᴇᴍᴘᴀ ᴅɪʀɪᴍᴜ ᴅɢɴ ɪʟᴍᴜNʏᴀ.. Mᴀᴋᴀ ɢᴀɴᴅᴇɴɢ ᴛᴀɴɢᴀɴᴋᴜ ᴅᴀʟᴀᴍ ᴍᴇɴɢɪʙᴀʀᴋᴀɴ ᴘᴀɴᴊɪ-ᴘᴀɴᴊɪ ᴅᴀᴋᴡᴀʜ ᴅᴀʟᴀᴍ ʜɪᴅᴜᴘ ᴋɪᴛᴀ..
Iᴛᴜʟᴀʜ ᴠɪsɪ ᴘᴇʀɴɪᴋᴀʜᴀɴ ᴋɪᴛᴀ..
Iʙᴀᴅᴀʜ ᴘᴀᴅᴀ-Nʏᴀ ᴛᴀ'ᴀʟᴀ..ツ

ℙᴀᴅᴀᴍᴜ ʏɢ Aʟʟᴀʜ ᴛᴇᴛᴀᴘᴋᴀɴ sᴇʙᴀɢᴀɪ ɴᴀʜᴋᴏᴅᴀᴋᴜ..
Iɴɢᴀᴛʟᴀʜ.. Aᴋᴜ ᴀᴅᴀʟᴀʜ ᴍᴀʜʟᴜᴋNʏᴀ ᴅᴀʀɪ ᴛᴜʟᴀɴɢ ʀᴜsᴜᴋ ʏᴀɴɢ ᴘᴀʟɪɴɢ ʙᴇɴɢᴋᴏᴋ..
Aᴅᴀ ᴋᴀʟᴀɴʏᴀ ᴀᴋᴜ ᴀᴋᴀɴ ʙᴇɢɪᴛᴜ ᴍᴇᴍʙᴜᴀᴛᴍᴜ ᴍᴀʀᴀʜ..
Mᴀᴋᴀ, ᴋᴇᴛᴀʜᴜɪʟᴀʜ.. Sᴀᴀᴛ ɪᴛᴜ Dɪᴀ ᴍᴇɴɢʜᴇɴᴅᴀᴋɪ ᴋᴀᴜ ᴍᴇɴᴀsɪʜᴀᴛɪᴋᴜ ᴅᴇɴɢᴀɴ ʜɪᴋᴍᴀʜ,
Sᴜɴɢɢᴜʜ ʜᴀᴛɪᴋᴜ ᴛᴇᴛᴀᴘʟᴀʜ ᴡᴀɴɪᴛᴀ ʏɢ ʟᴇᴍᴀʜ ᴘᴀᴅᴀ ᴋᴇʟᴇᴍʙᴜᴛᴀɴ..
Nᴀᴍᴜɴ ᴊᴀɴɢᴀɴ ᴋᴀᴜ ᴄᴏʙᴀ ᴍᴇʟᴜʀᴜsᴋᴀɴᴋᴜ, ᴋᴀʀᴇɴᴀ ᴀᴋᴜ ᴀᴋᴀɴ ᴘᴀᴛᴀʜ..
Tᴀᴘɪ ᴊᴀɴɢᴀɴ ᴘᴜʟᴀ ᴍᴇᴍʙɪᴀʀᴋᴀɴᴋᴜ ʙᴇɢɪᴛᴜ sᴀᴊᴀ, ᴋᴀʀᴇɴᴀ ᴀᴋᴀɴ sᴇʟᴀᴍᴀɴʏᴀ ᴀᴋᴜ sᴀʟᴀʜ..
Nᴀᴍᴜɴ ᴛᴀᴛᴀᴘ ᴍᴀᴛᴀᴋᴜ, ᴛᴇʀsᴇɴʏᴜᴍʟᴀʜ..
Tᴇɴᴀɴɢᴋᴀɴ ᴀᴋᴜ ᴅɢɴ ɢᴇɴɢɢᴀᴍᴀɴ ᴛᴀɴɢᴀɴᴍᴜ..
Dᴀɴ ɴᴀsɪʜᴀᴛɪ ᴀᴋᴜ ᴅɢɴ ʙɪᴊᴀᴋ ᴅᴀɴ ʜɪᴋᴍᴀʜ..
Nɪsᴄᴀʏᴀ, ᴋᴀᴜ ᴀᴋᴀɴ ᴍᴇɴᴇᴍᴜᴋᴀɴᴋᴜ ᴛᴇʀsᴜɴɢᴋᴜʀ ᴍᴇɴᴀɴɢɪs ᴅɪ ᴘᴀɴɢᴋᴜᴀɴᴍᴜ..
Mᴀᴋᴀ ᴋᴇᴛɪᴋᴀ ɪᴛᴜ, ᴋᴀᴜ ᴋᴇᴍʙᴀʟɪ ᴍᴇᴍɪʟɪᴋɪ ʜᴀᴛɪᴋᴜ..ツ


ℙᴀᴅᴀᴍᴜ ʏᴀɴɢ Aʟʟᴀʜ ᴛᴇᴛᴀᴘᴋᴀɴ sᴇʙᴀɢᴀɪ ᴀᴛᴀᴘ ʜᴜɴɪᴀɴᴋᴜ..
Kᴇᴛᴀʜᴜɪʟᴀʜ, ᴋᴇᴛɪᴋᴀ ɪᴊᴀʙ ᴀᴛᴀs ɴᴀᴍᴀᴋᴜ ᴛᴇʟᴀʜ ᴋᴀᴜ ʟᴏɴᴛᴀʀᴋᴀɴ..
Mᴀᴋᴀ ᴅɪᴍᴀᴛᴀᴋᴜ ᴋᴀᴜ ᴀᴅᴀʟᴀʜ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀɪɴᴅᴀʜ,
Kᴀᴛᴀ2ᴍᴜ ᴀᴅᴀʟᴀʜ ᴛɪᴛᴀʜ ᴜɴᴛᴜᴋᴋᴜ,
Sᴇʟᴀᴍᴀ ᴛᴀᴋ ʙᴇʀᴍᴀᴋsɪᴀᴛ ᴘᴀᴅᴀ Aʟʟᴀʜ, ᴀᴋᴀɴ ᴋᴜ ᴘᴇɴᴜʜɪ sᴇᴍᴜᴀ ᴘᴇʀɪɴᴛᴀʜᴍᴜ..
Mᴀᴋᴀ ᴋᴀʟᴀᴜ ᴋᴀᴜ ʙᴇʀᴋᴇɴᴀɴ ᴋᴜ ᴍᴇᴍɪɴᴛᴀ..
Jᴀᴅɪʟᴀʜ ʜᴜɴɪᴀɴ ʏɢ ɪɴᴅᴀʜ, ʏᴀɴɢ ᴋᴏᴋᴏʜ…
Yᴀɴɢ ᴍᴀᴍᴘᴜ ᴍᴇᴍʙᴜᴀᴛᴋᴜ ᴅᴀɴ ᴀɴᴀᴋ-ᴀɴᴀᴋ ᴋɪᴛᴀ ɴʏᴀᴍᴀɴ ᴅᴀɴ ᴀᴍᴀɴ ᴅɪ ᴅᴀʟᴀᴍɴʏᴀ..ツ

ℙᴀᴅᴀᴍᴜ ʏᴀɴɢ Aʟʟᴀʜ ᴘɪʟɪʜ ᴍᴇɴᴊᴀᴅɪ ᴘᴇɴᴏᴘᴀɴɢ ʜɪᴅᴜᴘᴋᴜ…
Dᴀʟᴀᴍ ɪsᴛᴀɴᴀ ᴋᴇᴄɪʟ ᴋɪᴛᴀ ᴀᴋᴀɴ ʜᴀᴅɪʀ ʙᴜᴀʜ ʜᴀᴛɪ-ʙᴜᴀʜ ʜᴀᴛɪ ᴋɪᴛᴀ..
Mᴀᴋᴀ ᴅɪᴅɪᴋʟᴀʜ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ ᴍᴇɴᴊᴀᴅɪ ɢᴇɴᴇʀᴀsɪ ʏɢ ᴅɪʀɪɴᴅᴜᴋᴀɴ sʏᴜʀɢᴀ..
Yᴀɴɢ ᴅɪ ᴘᴜɴᴅᴀᴋɴʏᴀ ᴀᴋᴀɴ ᴅɪɪsɪ ᴅɢɴ ᴀᴍᴀɴᴀʜ-ᴀᴍᴀɴᴀʜ ᴅᴀᴋᴡᴀʜ,
Yᴀɴɢ ʀᴜʜ ᴅᴀɴ ᴊɪᴡᴀɴʏᴀ sᴇʟᴀʟᴜ ᴍᴇʀɪɴᴅᴜᴋᴀɴ ᴊɪʜᴀᴅ..
Yᴀɴɢ ᴅᴀʀᴀʜɴʏᴀ ᴍᴇɴɢᴀʟɪʀ ᴅᴀʀᴀʜ sʏᴜʜᴀᴅᴀ..
Dᴀɴ ᴋᴜ ʏᴀᴋɪɴ ᴅᴀʀɪ ᴛᴀɴɢᴀɴᴍᴜ ʏɢ ᴘᴇɴᴜʜ ʙᴇʀᴋᴀʜ, ᴋᴀᴜ ᴍᴀᴍᴘᴜ ᴍᴇᴍʙᴇɴᴛᴜᴋ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ..
Dᴇɴɢᴀɴ ʜᴀᴛɪᴍᴜ ʏɢ ᴘᴇɴᴜʜ ᴄɪɴᴛᴀ, ᴋᴀᴜ ᴍᴀᴍᴘᴜ ᴍᴇʀᴇɴɢᴋᴜʜ ʜᴀᴛɪ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ..
Dᴀɴ ᴀᴋᴜ ᴀᴋᴀɴ sᴇʟᴀʟᴜ ᴊᴀᴛᴜʜ ᴄɪɴᴛᴀ ᴘᴀᴅᴀᴍᴜ..ツ

ℙᴀᴅᴀᴍᴜ ʏᴀɴɢ Aʟʟᴀʜ ᴘɪʟɪʜ sᴇʙᴀɢᴀɪ ɪᴍᴀᴍᴋᴜ…
Kᴜ ᴍᴇᴍᴏʜᴏɴ ᴘᴀᴅᴀᴍᴜ.. Rɪᴅʜᴏʟᴀʜ ᴘᴀᴅᴀᴋᴜ,
Sᴜɴɢɢᴜʜ Rɪᴅʜᴏᴍᴜ ᴀᴅᴀʟᴀʜ Rɪᴅʜᴏ Iʟᴀʜɪ Rᴀʙʙɪ..
Mᴜᴅᴀʜᴋᴀɴʟᴀʜ ᴊᴀʟᴀɴᴋᴜ ᴋᴇ Sᴜʀɢᴀ-Nʏᴀ..
Kᴀʀᴇɴᴀ ʙᴀɢɪᴋᴜ ᴋᴀᴜ ᴀᴅᴀʟᴀʜ ᴋᴜɴᴄɪ Sᴜʀɢᴀᴋᴜ..
(◕‿◕❀)

statement : ❝Walaupun saya tak tutup aurat, saya solat dan puasa.❞




adik ni pun reti nk tutup aurat dgn sempurna...malu la klu kita x reti teman..^^



statement : ❝Walaupun saya tak tutup aurat, saya solat dan puasa.❞
~Katakanlah awak solat 10 minit setiap waktu, didarabkan dengan 5 waktu, maka 1 hari awak berpahala selama 50 minit. Darab dengan setahun (365 hari), bermakna setahun lebih kurang 18250 minit awak dapat pahala.
Bandingkan pula awak keluar rumah tak tutup aurat, pergi kerja contohnya 6 jam sehari, bermakna awak dah buat dosa sepanjang 360 minit. Kalau setahun begitu, bermakna awak dah buat dosa selama lebih kurang 131400 minit.
18250 minit berpahala.
131400 minit berdosa.
Tu baru anggaran minimum dalam setahun. Macamm mana awak boleh biarkan dosa awak begitu sahaja dgn mengatakan yang awak juga solat sedangkan pahala waktu solat awak tak mampu menampung dosa waktu awak membuka aurat? Renung2 kn selamat beramal.. :☽

jika aliran yg betul ia MULIA..Jika Salah ia Hina







Kalau bercinta ♡, jangan berkepit macam belangkas ♡, hantar surat berbelas-belas ♡, SMS berbalas-balas ♡, masa dating sebelah tandas ♡, berpeluk-peluk dalam bas ♡, asyik menjeling dalam kelas ♡, minum air perghh kongsi segelas ♡

Bila ada konflik ♡♡ , haa mula la nak frust ♡, nak tunai solat pun malas ♡, tak dapat tumpu study dalam kelas ♡, waktu result nak keluar tahu pulak cemas ♡, takut ♡… ex……am tak pass ♡, tup tup awek sendiri kena kebas ♡, kesian.. melepas..

So ♡♡, jadilah couple yang ada class ♡, berdating ikut lunas ♡, bergaul ada batas ♡, jaga maruah dengan tegas ♡, syariah dijaga dengan jelas ♡, tutur kata sentiasa beralas ♡, kalaulah cinta yang dihulur ikhlas ♡, janganlah bimbang ♡, cintamu pasti berbalas ♡

♥❤ cinta bukan pada c0uple..
♥❤ cinta bukan pada i ❤ Y0U..
♥❤ cinta tidak terletak pada ‘I MISS Y0U’ .
Itu semuanya cinta nafsu..
♥❤ cinta suci itu akan terucap saat lafaz ijabqabul dilafazkan…
ketika itu lah tujuan cinta menjadi kerana Allah..♥❤
♥❤ satukanlah cinta kerana Allah ♥❤

InsyaAllah akan berbahagia sampai ke akhir hayat ❣(✿◠‿◠)

SAVE PALESTINE

SAVE PALESTINE

buat diriku


♥..♥..♥..♥..♥♥..♥..♥..♥..♥♥..♥..♥..♥..♥♥..♥..♥..♥..♥♥.
"jadikanlah dirimu mawar yang menyeri & menguntum dijalan da'wah & biarkan mawar itu terpaksa melukai tangan-tangan untuk merasai harumnya kasih Allah"
♥..♥..♥..♥..♥♥..♥..♥..♥..♥♥..♥..♥..♥..♥♥..♥..♥..♥..♥♥.

"sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berperang untuk membela agamaNya dalam barisan yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh.." (As-Saff ayat 4)

manusia adalah insan kerdil yang sentiasa melakukan kesilapan... berdampinglah kamu dengan insan-insan yang mampu menasihatimu apabila kamu melakukan kesalahan... serta insan yang mampu menerima teguran apabila dia melakukan kesilapan... kerana manusia itu dicptakan saling memerlukan antara satu sama lain...

♥..♥..♥..♥..♥♥..♥..♥..♥..♥♥..♥..♥..♥..♥♥..♥..♥..♥..♥♥
menikmati HIDUP hari ini seolah2 HARI TERAKHIR...
Sehingga kita akan berDAMAI dengan semua orang..
memberikan KEBAIKAN dan yang TERBAIK..
kepada orang2 yang DEKAT kita...
Dan karena KEBAIKAN kita tersebut...
Maka orang lainpun akan MEMBALAS kebaikan...

Disitulah KEBAHAGIAAN......
♥..♥..♥..♥..♥♥..♥..♥..♥..♥♥..♥..♥..♥..♥♥..♥..♥..♥..♥♥..
Jika SENDIRI janganlah merasa sepi, ada ALLAH yang sedang mengawasi.

Jika SEDIH janganlah dipendam di hati, ada ALLAH tempat berbagi.

Jika SUSAH janganlah merasa pilu, ada ALLAH tempat mengadu.

Jika GAGAL jangan berputus asa, ada ALLAH tempat meminta.

Jika BAHAGIA janganlah menjadi lupa, ada ALLAH tempat memuja.
♥..♥..♥..♥..♥♥..♥..♥..♥..♥♥..♥..♥..♥..♥♥..♥..♥..♥..♥♥..

رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ

Rabbabaa Laa Tuyigh Quluubanaa Ba’da Idz Hadaitanaa wa Hab Lana Mil-Ladunka Rahmatan Innaka Antal-Wahhaab

Ertinya: “Ya Tuhan kami, janganlah Engkau jadikan hati kami condong kepada kesesatan sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan karuniakanlah kepada kami rahmat dari sisi Engkau; kerana sesungguhnya Engkau-lah Maha Pemberi (karunia).” (QS. Ali Imran: 7)

يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوْبِ، ثَبِّتْ قَلْبِي عَلَى دِيْنِكَ

Yaa Muqallibal Quluub, Tsabbit Qalbi ‘Ala Diinik

Ertinya: “Wahai Dzat yang membolak-balikkan hati, teguhkan hati kami di atas agama-Mu.” (HR. Ahmad dan at Tirmidzi)

اللَّهُمَّ مُصَرِّفَ الْقُلُوبِ صَرِّفْ قُلُوبَنَا عَلَى طَاعَتِكَ

Allaahumma Musharrifal Quluub, Sharrif Quluubanaa ‘Alaa Thaa’atik

Ertinya: “Ya Allah yang mengarahkan hati, arahkanlah hati-hati kami untuk taat kepadamu.” (HR. Muslim)

*******************************************

ya Allah bagi lah ketenangan pada diri yang lemah ini..

buat diri ini,ku ingin berpesan:
"jangan bersedih dan jangan berputus asa..masih ada masa selagi masih ada nyawa"
buat diri ku..

ku ingin menyatakan betapa tingginya harapan ibu melihat kau berjaya..
Buat diriku,

ku ingin berpesan supaya kau tabah dalam perjuangan,berani mengharungi mehnah dan ujian..

♥..♥..♥..♥..♥♥..♥..♥..♥..♥♥..♥..♥..♥..♥♥..♥..♥..♥..♥♥.